Turystyka rowerowa – od czego zacząć?

Jeśli nieśmiało przymierzasz się do swojej pierwszej ,,,poważnej” wycieczki rowerowej lub postanowiłeś właśnie odkurzyć zalegający w piwnicy jednoślad, polecamy nasze teksty o turystyce rowerowej!
Przekonaj się, dlaczego to naprawdę fajna forma podróżowania i sprawdź, czy masz wszystko, czego potrzebujesz by ruszyć w drogę!

Zestawienie najciekawszych tras

Nasze rowerowe wypady, zarówno te jednodniowe jak i kilkudniowe, opisujemy na naszym blogu od 2015 roku. By ułatwić Wam przeszukiwanie rowerowych tekstów, stworzyliśmy zestawienie tras oraz praktyczną mapkę dla tych, którzy inspiracji wolą szukać palcem po mapie.

Ponad 50 rowerowych pomysłów

Przez ostatnie kilka lat pokonaliśmy rowerem tysiące kilometrów, sprawdzając zarówno te najpopularniejsze ,,hity” rowerowe, jak i tycząc swoje autorskie trasy. Od krótkich wycieczek wokół miast poprzez długodystansowe propozycje, od gór po polskie wybrzeże – zachęcamy do szperania wśród naszych inspiracji i podpowiadania kolejnych propozycji!

Rowerowy Kraków – Czernichów – Kajasówka – Zimny Dół

Planowanie wycieczek to dla nas czysta przyjemność – zarówno tych do odległych i egzotycznych krajów, jak i na drugi koniec Polski. Podobnie jest z wytyczaniem kolejnych rowerowych szlaków po Krakowie … Czytaj dalej

Szlaki rowerowe wokół Jedliny-Zdroju i Rowerowa 500

Podczas pobytu w Jedlinie-Zdroju (sprawdź co warto zobaczyć na miejscu) dowiedzieliśmy się o oplatających okolicę trasach rowerowych tzw. ,,Rowerowej 500-ce”. Jako prawdziwi miłośnicy dwóch kółek, nie mogliśmy oprzeć się pokusie … Czytaj dalej

Dolina Dłubni – pieszo i rowerem

O przepływającej przez Kraków Wiśle słyszał pewnie każdy, ale mało osób dobrze zna jej dopływy (i luz, bo jest ich zdecydowanie za dużo ;)). Na terenie stolicy Małopolski wpada do … Czytaj dalej

Rowerem wzdłuż Doliny Popradu, czyli ,,Velo Poprad”

Co roku udaje nam się przetestować jakąś nową trasę tworzoną w ramach projektu Velo Małopolska – ciekawej inicjatywy, zakładającej budowę sieci tras rowerowych o wysokim standardzie przebiegających przez całe województwo … Czytaj dalej

Rowerem po winnicach krakowskiej Jury

O małopolskim winie na łamach naszego bloga i mediów społecznościowych pisaliśmy już wielokrotnie, ale podglądanie odradzającej się w Małopolsce winnej tradycji to tak wdzięczny temat, że z chęcią ,,monitorujemy” te … Czytaj dalej

Rowerem z Miechowa do Krakowa – młyny, dworki i widok na Tatry

Województwo małopolskie to jeden najciekawszych pod względem turystycznych regionów Polski. To tu znajdują się Kraków ze Starym Miastem i Wawelem, kopalnie soli w Bochni i Wieliczce czy piękne drewniane kościółki … Czytaj dalej

Nasz Blog Rowerowy

Polska Po Godzinach to blog podróżniczy, ale w dużej mierze również blog rowerowy. Na początku naszej blogowej przygody nie przypuszczaliśmy, że turystyka rowerowa aż tak bardzo ,,rozpanoszy” się w naszym życiu :). Oczywiście jak wielu z Was umiejętność jazdy na rowerze posiedliśmy jeszcze w dzieciństwie, ale nie myśleliśmy, że jego rekreacyjne wykorzystanie może przekształcić się kiedyś w prawdziwą rowerową pasję i dziesiątki tekstów na blogu- tak chętnie czytanych i komentowanych przez czytelników bloga Polska Po Godzinach.

Nasze pierwsze rowerowe relacje na blogu dotyczyły jednodniowych wycieczek po okolicach Krakowa. To były nieśmiałe początki, jednak szybko złapaliśmy bakcyla i wkrótce wybraliśmy się na nasz pierwszy weekendowy wypad rowerowy. Padło na fragment Szlaku Orlich Gniazd- cały wydawał się wtedy o wiele za długi. Spakowaliśmy nieduże plecaki, odświeżylismy nasze stare sieciówkowe rowery i ruszyliśmy w trasę. Z perspektywy czasu wiemy, że nie był to wielki rowerowy wyczyn, dziennie pokonywaliśmy tyle, ile bylibyśmy w stanie przejść- ale od czegoś trzeba było zacząć! Jesteśmy z niego dumni-ten wypad zapoczątkował całą serię kolejnych rowerowych wycieczek! Choć nasze wycieczki z czasem stawały się coraz dłuższe, jesteśmy zwolennikami metody małych kroków. W turystyce rowerowej nie chodzi przecież o bicie rekordów prędkości czy konkurowania na tle sportowym- choć czerpiemy ogromną przyjemność z samej jazdy, dbamy też o to, żeby mieć czas zatrzymać się w ciekawym miejscu, poznać lokalną historię czy spróbować regionalnego przysmaku. Wierzymy, że równie wartościowa może być wycieczka rowerowa liczona w dziesiątkach, jak i w setkach kilometrów- co kto lubi! Dlatego wśród naszych relacji znajdziecie zarówno proste, jak i bardziej sportowe wyprawy- łączy je to, że we wszystkich przypadkach zabieramy Was w ciekawe miejsca na mapie Polski!

Do dziś przejechaliśmy rowerami tysiące kilometrów: szlakami, trasami i bezdrożami, od Świnoujścia po Bieszczady, od granicy z Litwą po polsko-czesko-niemiecko pogranicze. Ostatnich kilka lat umocniło nas w czołówce polskich blogów rowerowych- staliśmy się najwyraźniej
jednym z ulubionych blogów rowerowych Polaków, szukających inspiracji na kolejny wypad po kraju czy porad w organizacji wyjazdu i doboru sprzętu. Widzimy to zarówno po liczbie czytających i komentujących nasze rowerowe relacje, ale również śledzących nasze wideo relacje na YouTube i mediach społecznościowych. Zapraszamy we wspólną rowerową podróż!